top of page
  • ilonkaoomen

“Magazijn 076”

Bijgewerkt op: 3 nov. 2022


Nieuwe mogelijkheden

Vanuit de EFT (Emotional Freedom Technics - eftcoachbreda.nl), die ik al een tijd volg bij Bianca de Vassy , kwamen we tijdens de EFT-sessie (in maart 2020), op het onderwerp “Magazijn 076”. Ik had geen idee wat dat was, dus zei Bianca : we kunnen er samen wel even naartoe lopen, want het is ook op dit terrein . Toen we daar kwamen was Ingeborg er en een aantal andere mensen , die m.n. voor zichzelf bezig waren. Achterin was een pottenbakkershoek, waar een mevrouw bezig om dingen van keramiek te maken. Er stonden ook verschillende producten, die ook op de website te koop zijn. Maar er worden verschillende dingen gedaan en gemaakt. Een aantal mensen waren op hun laptop bezig. Iemand anders schrijft verhalen , er wordt hout bewerkt , waar ook producten van worden verkocht. Maar er is bv. ook iemand die illustraties maakt voor in het boek wat een ander schrijft. En ook worden oude stoelen weer opgeknapt. Dit is slechts een deel van de activiteiten die er gedaan worden.


Wat is “Magazijn 076”?

Het is een ontmoetings- en werkplek voor mensen met autisme. De manier van werken is ook niet op basis van begeleider en client, maar op basis van gelijkwaardigheid. En de deelnemers kunnen zelf bepalen wat ze gaan doen. Wel hebben Sandra Kok (van MEE west-Brabant en Ingeborg van Dixhoorn (van Amarant) de dagelijkse leiding , met ondersteuning van Frans en Mathilde. En je kan ook bij hen terecht met allerlei vragen . Uitgebreidere informatie over “Magazijn076” kan je op de website vinden.


Nieuwe indrukken

Voor mij zijn nieuwe situaties toch altijd wel spannend. Maar gelukkig werden we welkom geheten door Ingeborg, die me wel gelijk op m’n gemak stelde. Ze zei : kom eerst maar eens gewoon koffie drinken en “landen”, voordat je meteen van alles wilt en moet. Dat is voor mij zo wie zo een lastige, omdat ik meestal in de DOE- en DENK-stand sta. Gewoon ZIJN , dat is al een hele uitdaging.


Ideeën

Ik had zelf al een heleboel ideeën , zoals fotografie , mozaïeken , aan m’n blogs schrijven. Maar inmiddels krijgt alles een beetje meer handen en voeten. Ik richt me hier nu op 1 ding , nl. mozaïeken. Ik vind het heerlijk om creatief bezig te zijn en om zelf dingen uit te denken. Ik ben eerst zelf verschillende dingetjes uit gaan werken (schaaltje met het logo van Magazijn 076 , een bamboeschaal mozaïeken en stenen schaaltjes) . En inmiddels ben ik begonnen om schaaltjes te maken voor de verkoop , die gecombineerd worden met keramieken schaaltjes, kandelaars en poke bowls die daar ook gemaakt zijn. Dus hier ga ik de komende tijd mee aan de slag.

Sociale contacten

Zelf had ik ook geen idee hoe de mensen zouden zijn die bij Magazijn 076 komen. Maar ik voelde me al heel snel op m’n gemak. En qua leeftijd is het ook heel divers. Er zijn ook een aantal jongere mensen , maar ook mensen van mijn leeftijd. Tijdens het gezamenlijk koffie drinken praat ik veel met mensen en ik ben ook erg benieuwd wie ze zijn en wat hun bezig houd. En ik leer steeds nieuwe mensen kennen. En het leuke is ook dat andere mensen heel genegen zijn om met dingen te helpen. En juist ook door het feit dat je iets voor elkaar kunt betekenen voelt dit echt als een stuk verbinding. En ik voel me ook verbonden met het geheel en dat voelt goed voor mij. En tevens is het ook belangrijk dat je herkenning hebt op het gebied van autisme en een uitlaatklep ……….en dit is o.a. wat Magazijn 076 is en doet met/voor mensen. En het is heel mooi dat ik zo’n plek gevonden heb.

44 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page